Σάββατο, 16 Μαρτίου 2013

Τι θα φάμε την Καθαρά Δευτέρα?


Πληροφορίες για τα πιο συνηθισμένα φαγητά της Καθαράς Δευτέρας, πόσο θρεπτικά είναι κ πόσες θερμίδες έχουν?

Λαγάνα: τα συστατικά της λαγάνας δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτά του ψωμιού, ενώ η τιμή της είναι αρκετά υψηλότερη.

Ταραμοσαλάτα: Οι ταραμοσαλάτες του εμπορίου έχουν συνήθως αρκετές χρωστικές. Καλύτερα είναι η ταραμοσαλάτα να είναι σπιτική από ταραμά ποιότητας με ομοιόμορφο λευκό προς καστανό χρώμα, ευχάριστη οσμή και γεύση. Πόσες θερμίδες έχει όμως η ταραμοσαλάτα? Δυστυχώς η ταραμοσαλάτα περιέχει αρκετές θερμίδες (120 θερμίδες/ κουταλιά!!) αλλά και αρκετό αλάτι.

Χαλβάς: Ο χαλβάς είναι το παραδοσιακό γλυκό της σαρακοστής. Γίνεται με βάση το ταχίνι και άρα έχει καλά λιπαρά. Τι γίνεται όμως με τις θερμίδες? Ένα μικρό κομμάτι χαλβά περιέχει 250 θέρμιδες, οπότε κ αυτό με μέτρο.

Όσπρια: Τα όσπρια αποτελούν πηγή υδατανθράκων, φυτικών ινών και άπαχης πρωτεΙνης οπότε είναι πολύ καλή επιλογή για την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας, αλλά και για ολόκληρη τη Σαρακοστή.

Θαλασσινά: Πηγή πρωτεΐνης στο σαρακοστιανό τραπέζι με ελάχιστο λίπος. Δεν ανεβάζουν τη χοληστερόλη όπως πιστεύεται. Προσοχή όμως στον τρόπο μαγειρέματος, τα τηγανητά θαλασσινά περιέχουν πολύ περισσότερες θερμίδες από τα ψητά στα κάρβουνα ή κατσαρόλας.

Τέλος, υπάρχει μία τάση να βάζουμε παραπάνω λάδι στα φαγητά της Καθαράς Δευτέρας. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεται κάτι τέτοιο καθώς θα μας προσθέσει πολλές θερμίδες.

Προτάσεις για το γεύμα της Καθαράς Δευτέρας:

·         Σουπιές με σπανάκι
·         Ρυζότο με καλαμαράκια
·         Χταπόδι στη σχάρα
·         Γαριδομακαρονάδα
·         Μελιτζανοσαλάτα
·         Σαλάτες με όσπρια
·         Φάβα

Τι κάνουμε τελικά? Είναι μη ρεαλιστικό να πούμε ότι την Καθαρά Δευτέρα θα φάμε και δεν θα βγούμε καθόλου από το πρόγραμμα μας, αλλά ας κρατήσουμε στο μυαλό μας ποιες τροφές "συμφέρουν" και ποιες όχι και ας κάνουμε όσο καλύτερες επιλογές μπορούμε. 

Καλή Σαρακοστή!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...