Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2011

Σ’ αγαπώ σαν το αλάτι ή μήπως καλύτερα όχι;


Μήπως ο πατέρας της βασιλοπούλας στο γνωστό παραμύθι δυσανασχέτησε όταν η κόρη του του είπε ότι τον αγαπάει σαν το αλάτι  επειδή ήξερε τι συνέπειες έχει η αυξημένη του πρόσληψη και άδικα κατηγορήθηκε ως αφελής;

Σύμφωνα με έρευνες, η πρόσληψη αλατιού έχει συσχετιστεί με αυξημένη αρτηριακή πίεση, αυξημένο καρδιαγγεακό κίνδυνο, νεφρική ανεπάρκεια, εγκεφαλικό επεισόδιο και οστεοπόρωση. Γι’ αυτό λοιπόν καλό είναι η πρόσληψή του να περιορίζεται. Άλλωστε οι οδηγίες μιλάνε για 2400 mg νατρίου ημερισίως, που αντιστοιχούν σε 1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι, πρόσληψη πολύ μικρότερη από αυτή του πληθυσμού.

Βασικό είναι να γνωρίζουμε ποιες είναι οι πηγές αλατιού. Πέρα από το αλάτι που προσθέτουμε κατά τη μαγειρική ή πριν καταναλώσουμε κάποιο φαγητό, σημαντική πηγή αλατιού αποτελούν και έτοιμα τρόφιμα, όπως οι κονσέρβες, τα αλλαντικά, πολλά τυριά, τουρσιά, παστά τρόφιμα, γαριδάκια, πατατάκια, κρακεράκια, έτοιμες σάλτσες, ακόμα και το ψωμί. Για να μειώσουμε λοιπόν την πρόσληψη αλατιού μπορούμε να:

  • Προσθέτουμε λίγο αλάτι κατά το μαγείρεμα, ενώ δεν προσθέτουμε αλάτι στο φαγητό πριν το δοκιμάσουμε.
  • Καταναλώνουμε με μέτρο τα τρόφιμα που αποτελούν πλούσιες πηγές αλατιού. Επίσης, α έτοιμα φαγητά και τα fast-food τείνουν να έχουν περισσότερο αλάτι από τα σπιτικά.
  • Προσέχουμε τις διατροφικές ετικέτες και ελέγχουμε πόσο αλάτι περιέχει το τρόφιμο πριν το καταναλώσουμε.
  • Προσθέτουμε άλλα μπαχαρικά που δίνουν ωραία γεύση στο φαγητό χωρίς τις συνέπειες του αλατιού. Προσθέστε ρίγανη, πιπέρι, κανέλα, κάρυ,σκόρδο και άλλα μπαχαρικά και αναθεωρήστε για την ποσότητα αλατιού που επιθυμείτε να έχει το πιάτο σας για να είναι νόστιμο.
  • Τέλος, το πόσο αλάτισμένο προτιμούμε να είναι το φαγητό είναι θέμα συνήθειας, στην αρχή τα λιγότερα αλατισμένα φαγητά μπορεί να σας φαίνονται άνοστα, αλλά σιγά σιγά θα τα συνηθίσετε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...